Το Μήνυμα Ενότητας του Μητροπολίτη Αθανασίου: Κοινή Συστράτευση για την Επιστροφή των Πανεπιστημιακών Σχολών στην Ηλεία και 1η Γιορτή Νεολαίας

 



​Σε μια κρίσιμη πρωτοβουλία για το μέλλον του τόπου προχωρά η Ιερά Μητρόπολη Ηλείας και Ωλένης, σε συνεργασία με την Πανηλειακή Κίνηση Πολιτών για ΑΕΙ στην Ηλεία, επιχειρώντας να βάλει τέλος στην ακαδημαϊκή απομόνωση της περιοχής. Ο Μητροπολίτης κ.κ. Αθανάσιος Β’ απηύθυνε ανοιχτή πανηλειακή πρόσκληση για ευρεία σύσκεψη το ερχόμενο Σάββατο 27 Ιουνίου, στις 6:30 μ.μ., στο Συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας στον Πύργο, καλώντας σε κοινή συστράτευση όλους τους αιρετούς, τους εκπροσώπους φορέων και συλλόγων, καθώς και τους πολίτες.

​Το κεντρικό διακύβευμα της συνάντησης είναι η ίδρυση πανεπιστημιακής σχολής στον νομό, ένα πάγιο αίτημα που, όπως τόνισε ο Σεβασμιότατος, μπορεί να υλοποιηθεί μόνο αν παραμεριστούν οι τοπικιστικές αντιπαραθέσεις και το προσωπικό συμφέρον της κάθε περιοχής. Καυτηριάζοντας την απουσία ομόνοιας μεταξύ των δημάρχων της Ηλείας, ο Μητροπολίτης την προσδιόρισε ως τη βασική αιτία για το μέχρι σήμερα μηδενικό αποτέλεσμα, αφού κάθε δήμος προωθεί τη δημιουργία τμήματος αποκλειστικά στα δικά του όρια. «Δεν έχει σημασία πού θα γίνει η σχολή, είτε στον Πύργο, είτε στην Αμαλιάδα, είτε στην Ολύμπια», ξεκαθάρισε, υπογραμμίζοντας ότι προέχει η κοινή γραμμή απέναντι στην πολιτεία ώστε να αποκτήσει η Ηλεία την πρώτη της σχολή, και τα υπόλοιπα θα συζητηθούν σε δεύτερο χρόνο.

​Η ανάγκη για διεκδίκηση κρίνεται επιτακτική, καθώς η απουσία πανεπιστημιακών τμημάτων, σε συνδυασμό με το κλείσιμο της ΣΕΤΤΗΛ στον Πύργο, στέρησε από την περιοχή δύο βασικούς αναπτυξιακούς πυλώνες, αφήνοντας πίσω μια «ερημιά» που επηρεάζει αρνητικά την τοπική οικονομία και κοινωνία, την ίδια ώρα που όλοι οι γειτονικοί νομοί διαθέτουν σχολές και συγκεντρώνουν υπηρεσίες. Αν και δεν υπάρχει ακόμη οριστικό σχέδιο, καθώς όλες οι προτάσεις θα συζητηθούν στη σύσκεψη για να κατατεθούν σε μορφή ψηφίσματος, ο Σεβασμιότατος εξέφρασε την προσωπική του εκτίμηση ότι ένα Γεωπονικό Τμήμα αποτελεί μια ρεαλιστική επιλογή με προοπτικές, δεδομένου του αγροτικού χαρακτήρα της Ηλείας και των υποδομών που προϋπήρχαν. Στόχος είναι η πρόταση να αφορά ένα τμήμα με πραγματική ζήτηση και εξασφαλισμένη επαγγελματική αποκατάσταση, όπως έχει επισημανθεί και από το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να επιστρέψουν οι νέοι και να δώσουν ξανά ζωή, ζωντάνια και οικονομική ευρωστία στον τόπο.

​Παράλληλα με τη διεκδίκηση για την παιδεία, η Μητρόπολη στρέφει έμπρακτα το βλέμμα της στη νέα γενιά διοργανώνοντας την 1η Γιορτή Νεολαίας το βράδυ του Σαββάτου στις 9:00 μ.μ., έμπροσθεν του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου, στέλνοντας μηνύματα ελπίδας, ενότητας και στήριξης στα παιδιά που αποτελούν το μέλλον του νομού. Η εκδήλωση υπόσχεται ένα πλούσιο και πολυσυλλεκτικό καλλιτεχνικό πρόγραμμα, το οποίο θα ανοίξει με χαιρετισμούς και θα συνεχιστεί με παραδοσιακά χορευτικά δρώμενα από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ανδραβίδας και Πεδινής Ηλείας «Η ΕΣΤΙΑ» στις 21:15. Τη σκυτάλη θα πάρουν οι μαθητές από το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού στις 21:30, ενώ στις 21:45 το Λύκειο Ελληνίδων Πύργου θα παρουσιάσει μια ξεχωριστή μουσική παράσταση. Μετά το δεύτερο μέρος της εμφάνισης του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού στις 22:00 και την αποφώνηση του Μητροπολίτη στις 22:15, η αυλαία θα κλείσει με τον πιο μελωδικό τρόπο στις 22:20 από το νεανικό συγκρότημα Ρουά Ματ acoustic trio, σε ένα διευρυμένο πρόγραμμα έντεχνης μουσικής που θα επισφραγίσει μια ημέρα αφιερωμένη στην ενότητα και την προοπτική της Ηλείας.



[27-06-2026]

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια