Τιμή και Εθνική Μνήμη στο Ιστορικό Πούσι Αχλαδινής: Οι Επετειακές Εκδηλώσεις για τους Αγωνιστές του 1821


 

​Με ιδιαίτερη λαμπρότητα, θρησκευτική κατάνυξη και βαθιά συγκίνηση πραγματοποιήθηκαν σήμερα, Κυριακή 28 Ιουνίου 2026, οι επετειακές εκδηλώσεις μνήμης προς τιμήν των Αγωνιστών του 1821 στην ιστορική τοποθεσία «Πούσι» της Δημοτικής Κοινότητας Αχλαδινής.

​Οι φετινές εκδηλώσεις, τις οποίες συνδιοργάνωσαν με απόλυτη επιτυχία ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας και η Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας, είχαν ως κεντρικό άξονα την απόδοση της οφειλόμενης τιμής σε ένα από τα πιο καθοριστικά ιστορικά γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης. Η ιστορική Μάχη που δόθηκε στο Πούσι υπήρξε καταλυτικής σημασίας για την εξέλιξη του απελευθερωτικού Αγώνα, καθώς διευκόλυνε καθοριστικά την μετέπειτα άλωση της Τριπολιτσάς. Μέσα από το φετινό πρόγραμμα, υπογραμμίστηκε ότι η διατήρηση της ιστορικής μνήμης και η απόδοση τιμής στους ήρωες της Εθνικής Παλιγγενεσίας αποτελεί διαρκές χρέος όλων, ενισχύοντας παράλληλα τη συλλογική συνείδηση και το εθνικό φρόνημα των νεότερων γενεών.

​Το επίσημο πρόγραμμα των εκδηλώσεων ξεκίνησε νωρίς το πρωί, με την έπαρση της σημαίας στο Πούσι στις 08:00, δίνοντας τον πανηγυρικό τόνο της ημέρας. Λίγο αργότερα, ολοκληρώθηκε η προσέλευση του κοινού και των αρχών, ενώ ακολούθησε η επίσημη υποδοχή των υψηλών προσκεκλημένων, μεταξύ των οποίων ξεχώρισαν η προσέλευση του Αντιπεριφερειάρχη Ηλείας, κ. Νικόλαου Κοροβέση, καθώς και η προσέλευση του Εκπροσώπου του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης.

​Στις 10:30 το ενδιαφέρον μεταφέρθηκε στον Ιερό Ναό Αναλήψεως Πουσίου, όπου τελέστηκε η επίσημη δοξολογία, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Ηλείας και Ωλένης κ.κ. Αθανασίου. Αμέσως μετά το πέρας της θρησκευτικής τελετής, το πλήθος και οι επίσημοι μετέβησαν στο Μνημείο των Ηρώων, όπου τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση. Ακολούθησε η καθιερωμένη κατάθεση στεφάνων από τον Εκπρόσωπο του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης, καθώς και από τις τοπικές αρχές, σε κλίμα βαθιάς εθνικής υπερηφάνειας.

​Στη συνέχεια, τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των πεσόντων, η οποία σφραγίστηκε με την ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου. Το τελετουργικό μέρος συνεχίστηκε με τους επίσημους χαιρετισμούς, στους οποίους κυριάρχησε ο χαιρετισμός του Δημάρχου Αρχαίας Ολυμπίας, κ. Αριστείδη Παναγιωτόπουλου, καθώς και οι χαιρετισμοί των υπόλοιπων επισήμων προσκεκλημένων.

​Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η πανηγυρική ομιλία που εκφωνήθηκε από τον Ιστορικό και Διδάκτορα Ιστορίας του Α.Π.Θ., κ. Τάσο Χατζηαναστασίου, ο οποίος ανέλυσε με επιστημονική ακρίβεια και γλαφυρότητα το χρονικό της ιστορικής μάχης και τη στρατηγική σημασία της για την ελευθερία του έθνους. Οι εκδηλώσεις κορυφώθηκαν με την παρουσίαση παραδοσιακών χορών από πολιτιστικούς συλλόγους της περιοχής, καθώς και με την ιδιαίτερα συγκινητική απαγγελία ποιημάτων από μαθητές και μαθήτριες της Τοπικής Κοινότητας Αχλαδινής. Η αυλαία της εμβληματικής αυτής ημέρας έπεσε με ένα εξαιρετικό μουσικό πρόγραμμα με θριαμβευτικές Μάρτσιες, το οποίο απέδωσε υποδειγματικά η Φιλαρμονική ΟΡΦΕΥΣ.

​Η δυναμική παρουσία των πολιτών, των εκπροσώπων των αρχών, των τοπικών πολιτιστικών φορέων καθώς και της εκπαιδευτικής κοινότητας αποτέλεσε ιδιαίτερη τιμή για τους διοργανωτές και σφράγισε την απόλυτη επιτυχία της επετείου, αναδεικνύοντας το Πούσι ως ένα διαχρονικό σύμβολο ενότητας και ηρωισμού.

















Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια